Alla inlägg den 25 januari 2009

Av Maja Lagerqvist - 25 januari 2009 18:57

Det blir bara skit

Det blir ingenting av nytta

Så är det för oss som måste vara nyttiga

Ja, det blir bara skit.

Och sen går bara dagarna

Och jag kan inte skriva

vad jag menar

Eller mena

vad jag skriver

Det blir bara skit

av alla bokstäver och mellanslag

Jag läser det jag skrivit förr

och tänker att det var någon annan

än jag

som tänkte då

som skrev då

och jag tänker

att man faktiskt kan bli sämre

gå bakåt

gå baklänges

För nu blir allt bara skit

tangenter som låtsas

allt är bara på låtsas

Det är som att jag slutat känna

eller slutat tänka

eller tänker för mycket

och känner för mycket

Det finns inga ord kvar

och allt som kommer

är bara skit

låtsasord som staplas

på varandra och inte

kommer röra någon till tårar

förutom mig själv

för att det inte fungerar längre

för att allt bara blir skit.

Ovido - Quiz & Flashcards