Alla inlägg den 16 februari 2008

Av Maja Lagerqvist - 16 februari 2008 19:17

När natt blir dagHavet såg upp mot ossmed sina djupa vilda ögonoch vråladesitt brusså det stänkte. Hon dränkte solenlångt bort över horisontenoch drog med sig dagen utoch svalkade dess gradertill natt.

Av Maja Lagerqvist - 16 februari 2008 19:16

Augusti i Uppsala 1998


Kvällen då det regnade så mycket

fylldes hela min kropp upp

med nya droppar

som kanske skulle rinna för nån nångång

men nu fyllde de mig

och alla hål.


Så jag somnade den nattenefter det långa promenaden,med blött håroch torr kudde. 
Av Maja Lagerqvist - 16 februari 2008 19:13

Just innan blommorna har vaknat

just när de frusna tårarnas floder sinar

är det som om himlen vet vad jag så länge har saknat

och ser till att hela min kropp och tillvaro tinar.

Av Maja Lagerqvist - 16 februari 2008 19:13

katarr

Jag har fått magsår i min hjärna

alla sura tankar bränner hål på formerna

(som jag försöker att hålla mig innanför för att slippa att plågas)

och jag & de flyter ut i rymden

utanför mina gränser och funktion.


Visst är det bra att kunna tänka, och vara fri

men inte när allt bara susar och rusar runt en, så man nästan ramlar och slår sig

och inget går att stoppa

eller göra till nåt användbart.

Det går så fort att jag inte ens hinner se vad något föreställer.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards